Dnevni.ba - PRELOADER

Vizija, Rizik i Osmijeh: Kako je Accor postao globalni hotelski div

28 Lip 2025


Vizija, Rizik i Osmijeh: Kako je Accor postao globalni hotelski div
Sébastien Bazin Accor

Accor su osnovala dvojica prijatelja, Paul Dubrule i Gérard Pélisson, koji su 1967. godine otvorili svoj prvi Novotel hotel – u vrijeme kada gotovo nitko u Francuskoj nije vjerovao u ovaj novi model hotelskog poslovanja. Koncept je bio nadahnut američkim motelima, s naglaskom na udobne sobe, restoran i parking. Od 1983. njihova se priča razvija pod imenom Accor – kompanija koja danas posjeduje, upravlja ili daje franšizu za hotele, odmarališta i destinacije za odmor, piše financa.

Od financija do liderstva
Na čelu Accora danas je Sébastien Bazin, koji je nakon 25 godina u financijama odlučio promijeniti smjer karijere, kako sam kaže, iz “supernarcisoidnog razloga”:

„Nakon što sam uspio u financijama, nisam znao je li to rezultat sreće ili pameti.“

Danas je jasno – pamet je prevladala. Bazin je 2013. preuzeo vodstvo kompanije i od tada transformirao Accor iz europskog hotelskog lanca s 13 brendova srednje i niže klase u globalnog diva s 47 brendova (uključujući Fairmont, Raffles, Mövenpick, Ibis, Mercure i Novotel) i 360.000 zaposlenika u 110 zemalja.

Rast, rizik i odgovornost
Prije dvije godine reorganizirao je poslovanje u četiri segmenta kako bi se lakše upravljalo, nazivajući kompaniju “čudovištem koje je postalo previše složeno za vođenje”.

Zadržao je osobno vođenje luksuznog i lifestyle segmenta, jer tu vidi najveći potencijal – ali i rizik:

„Rast je brži, ali su i rizici veći. Sve se svodi na provedbu i korisničko iskustvo.“

Trenutno mu je fokus na održivosti, širenju na tržišta poput Indije i primjeni umjetne inteligencije koja bi trebala pomoći zaposlenima da pruže još bolju uslugu, prenosi Bonitet.

Kako donositi odluke: stomak, srce, pa mozak
Za Fortune je podijelio svoj princip odlučivanja:

„Prvo pitam instinkt – što mi želudac govori? Onda slušam srce – kako će odluka utjecati na druge? Tek tada uključujem mozak, koji određuje pravo vrijeme za akciju. Tko krene od mozga, 80% puta pogriješi.“

Iz vremena u financijama naučio je dvije ključne lekcije: koliko vrijedi jedan dolar i kako procijeniti rizik ulaganja. No, vođenje Accora ga je naučilo da i najjasnija vizija mora sazrijeti i biti detaljno razrađena:

„Viziju treba staviti na papir, predstaviti upravnom odboru, a kada je oni odobre – objasniti menadžmentu kamo idemo.“

Tri savjeta za uspjeh
Na kraju, Bazin dijeli tri jednostavna, ali snažna savjeta:

„Budi glavni junak u svom životu, nikada promatrač.“
„Tko čeka prekosutra – budala je. Odluka donesena danas bolja je od one odgođene.“
„Uvijek se pojavi dobro raspoložen. Možda te netko iz tvrtke vidi samo jednom u životu – duguješ mu osmijeh.“

Biznis


NAFTA

Cijene nafte oštro pale nakon prekida vatre između Izraela i Irana

Na svjetskim  su tržištima cijena nafte prošloga tjedna potonule više od 11 posto jer su nakon d...

30 Lip 2025

BURZE

Svjetske burze porasle, kad su napetosti na Bliskom istoku popustile

Svjetske su burze prošloga tjedna porasle. Ponajviše zahvaljujući dogovoru o prekidu vatre između...

30 Lip 2025

ECB

ECB treba prebaciti težište monetarne politike na diskrecijsku potrošnju

Europska centralna banka (ECB) trebala bi pažljivo kontrolirati poskupljenja u sektorima diskreci...

28 Lip 2025